Gelişine Vurmak: Amaçsız Eğitim Departmanları
Futbolda gelişine vurmak gibi bir deyim var. Üzerimize gelen
topa var gücümüzle abanmak gibi bir manası var. Futbolcu her ne kadar gelişine
vurarak beklenmedik bir gol atmak gibi amacı olsa da bu, sadece bir olasılıklar
dizisi sonucu meydana gelebilecek bir gaye. İçerisinde hedef var ama sonuçtan
tam olarak emin değiliz.
Ülkedeki çok küçük bir azınlığı hariç tutarsak, hemen hemen
tüm firmalarımızdaki eğitim departmanları da tam olarak gelişine vurmakla meşgul.
Tamam, bazen bunu yapabiliriz ve etkili bir sonuç elde edebiliriz ama sonucun
istediğimiz yönde olabilme olasılığı her zaman istediğimiz gibi değildir.
Bana göre şirketler eğitimle ilgili konularda net
olmalıdırlar. Bir yıllık eğitim planı çalışması öncesinde şirketin hedefleri
net bir şekilde tanımlanmalı ve bunu da eğitim birimiyle konuşmalıdır.
Örnek vermek gerekirse, siz çalışanlarınızdan iletişim
becerileri arttırmalarını bekliyorsunuz. Şirketin yeni politikasında müşteriyle
olan iletişimle fark yaratma yoluna gidecekseniz. Bunu eğitim departmanıyla
paylaşmazsanız, eğitimdekiler de sizin arzu ettiğiniz çıktılar için bir eğitim
planlaması yapamayacaktır.
Eğer makul bir zaman diliminde arzu ettiğiniz çıktıları
(örn. Müşteri mağazaya girdiğinde çalışan “hoş geldiniz” diyebilecek) almak
istiyorsanız planlama dönemlerinde şirketin stratejik hedefleriyle, eğitim
biriminin planlamaları eş güdümlü olmak durumundadır.
Bu noktada da kurumsal eğitmenlere, eğitimle uğraşanlara çok
büyük görevler düşüyor. Çünkü eğitimden anlayan iş sahipleri daha önce de
bahsettiğim gibi çok küçük bir azınlığı barındırıyor. Mutlaka iş sahiplerini
konuyla ilgili bilgilendirmeli ve bu şekilde iş sonuçlarına önemli katkıda
bulunulabileceğini gösterilmelidir.
Riski seviyor olabilirsiniz ama doğru çıktılar almak
istiyorsanız naçizane dört önerimi paylaşmak istiyorum.
Öneriler
·
Ölçülebilir eğitim hedefinizi belirleyin.
·
Eğitim ihtiyaç analizi yapın (bu en zor ve en
önemli aşamadır. Sonraki yazılarımda daha geniş yer vereceğim).
·
Mevcut alt yapınızın hedeflenen stratejilere
götürüp götürmeyeceğini sorgulayın. Sorgulama sonucunda vereceğiniz cevaba göre
dış veya iç kaynak kullanımını değerlendirin.
Hedefleri net bir şekilde tanımlayabilirsek, öngöremediğimiz
sonuçların işimizi etkilemesini
minimuma indirmiş oluruz.
minimuma indirmiş oluruz.
Başarılı bir yazı olmuş. Teşekkürler
YanıtlaSilBen teşekkür ederim.
YanıtlaSil