İletişimsiz Eğitim
Şirketlerin eğitim departmanlarında çalışanlarının ne iş
yaptıklarını ve eğitim duyurularına nasıl ulaştıklarını diğer birimlerden
kişilere sorarsak muhtemelen verecekleri cevaplar şunlar olur:
·
Oradaki arkadaşlar boş boş oturuyorlar.
·
Öğretmenlik yapıyorlar.
·
Ne yaptıklarını bilmiyorum.
·
Eğitim bahanesiyle devamlı geziyorlar.
·
Önce kendilerini eğitsinler.
·
Eğitimlere girmeyi hiç istemiyorum.
·
Eğitimden gelen mailleri görmüyorum bile.
·
Aa! Yeni bir eğitim mi varmış?
·
Vb.
Bunları söylüyorlar diye kişilere kızmaya gerek yok. Burada sorumluluk eğitim biriminde. Peki
neden? Cevabı çok basit: İletişimsizlik. Şöyle bir eğitim birimi düşünün.
Birçok uzaktan eğitim projesine imza atıyor, harika eğitim organizasyonları
gerçekleştiriyor, eğitim içerikleri üretiyor, iç eğitmenler yetiştiriyor,
ölçüyor, tartıyor, vs. ama bunca yaptığı işi anlatmıyor. Zannımca “ayinesi
iştir kişinin lafa bakılmaz” düsturuyla hareket ediyor. Ama bugün kişilerin,
kurumların sadece işini yapması yeterli değil. Artık yaptıklarını anlatabiliyor
olmalılar. Kendilerini anlatamayanlar maalesef kaybetmeye mahkûmlar. Bu, benim
söylediğim bir şey değil, hayatın gerçeği.
Peki, işlerimizi nasıl anlatabiliriz?
Öncelikle eğitiminle ilgili anlayışımızda bir ayara
ihtiyacımız var. Eğitim birimini ve yaptıklarını bir ürün olarak görmeli ve bu
ürünün satılması gerektiği bilmeliyiz. Düstur, üretmek ve anlatmak olmalı.
Neler yapılabilir?
·
Eğitimler, kuru bir mail trafiğiyle değil, bir
sinema filmi tanıtımı gibi motive edici, kendini izlettirmek isteyen kısacası
ilgiyi çeken bir iletişimle tanıtılabilir.
·
Kurum içi etkinlikler yapılabilir. Örneğin
önemli bir eğitim projesi, bir galayla açılışı yapılabilir.
·
Kurum içi bir video paylaşım sistemi kurulabilir
ya da mevcut platformlardan yararlanarak yapılan çalışmalar videolarla
aktarılabilir.
Sonuç
Yukarıdaki öneriler çok basit görülebilir ama bu öneriler
eğitim birimine iki önemli katkı sağlar. Birincisi, eğitim birimlerinde
çalışanların ne yaptıklarını anlatabilme olanaklarını arttırır. İkincisi de
yapılan eğitim çalışmalarının çalışanları zorlamadan, daha motive edici
tekniklerle aktarılmasını sağlar.
Önemli olan çalışanlara dayatmadan, keyif alabilecekleri ve
güdülenmiş bir şekilde dahil olabilecekleri bir eğitim süreci işletmek.
Bu başarılırsa eğitim birimi de mutlu olur, yönetim ve
çalışanlar da…
Yorumlar
Yorum Gönder